logo helyelogo helye

RÓLUNK

SZERVEZETÜNK LEGINKÁBB EGY ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI SZAKMAI MŰHELYKÉNT LEHETNE DEFINIÁLNI. AZ ÉLMÉNYEK VILÁGÁT TANTEREMKÉNT HASZNÁLVA, RÉSZTVEVŐINK VALÓDI TAPASZTALATOK SORÁN FEDEZIK FEL ÉS FEJLESZTIK TOVÁBB A BENNÜK REJLŐ ERŐFORRÁSOKAT.

Küldetésünk, hogy résztvevőinkben meggyökereztessük az önmagukért, közösségükért, környezetükért és a társadalomért felelős magatartást. Személyes példamutatásunkkal és ismereteink megosztásával másokat is inspirálunk, ösztönzünk és oktatunk.

ÉLMÉNYEKKEL ÉPÍTÜNK

CSAPATUNK

csoportkep1-4

PARTNER NETWORK

10704335_10152959341179923_6704189873605363907_o

MÓDSZEREINK

Élményakadémia

SAJTÓ SAROK

IMG_20150531_134746

TÖRTÉNETÜNK

ealogo 02 masolata (3)

GALÉRIA

IMG_20150530_182141

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mitől különleges az élménypedagógia?

Az élménypedagógia nem „elmondja”, mit kell tenned, hanem bizonyos, előre kitalált, egymásra épülő, általában csoportos feladatsorokon keresztül belehelyez magába a (játékos) élethelyzetbe, amelyben gyakorlatban derül ki, melyik megoldás jó, melyik nem, és arra is fény derül, hogy mindez miért történik. Ezért nevezik tapasztalati tanulásnak ezt a tanulási módot. (Részletesebben lásd alább, a „Mik a módszereink?” pontnál.)

Miben van szükségem fejlődésre?

Ezt senki nem mondja meg kívülről, de vannak bizonyos kognitív és szociális készségek, amiket az ember élete során észrevétlenül elsajátít. Akkor van szükség fejlődésre, ha az adott élethelyzetben-életszakaszban az elsajátított készségek nem elegendőek, vagy hiányosak.
Konkrétabban: Bátorság, kezdeményezőkészség, nyitottság, tolerancia, együttműködő készség, konfliktuskezelési vagy kommunikációs megoldások, kitartás, céltudatos gondolkodás és még sorolhatnánk.

Miben különbözik az élménypedagógia a csapatépítő játékoktól?

Több mindenben is.
Elsősorban abban, hogy az élménypedagógiában az élmény eszköz, és nem cél. Ez azt jelenti, hogy minden élménynek a tanulás, fejlődés a célja, nem pedig maga az örömérzet. Viszont örömérzet nélkül nincs igazi motiváció, ezért is hiszünk abban, hogy a sokak által ismert „flow” érzés az élménypedagógiai tevékenységek, játékok egyik fő mozgatórugója.
Másodsorban pedig a tevékenységeket, játékokat minden esetben követi egyfajta kiértékelés, ami a trénerek vezetésével zajlik. Ez a lépcső rendkívül fontos, mivel ez segíti a résztvevőket a helyes következtetések levonásában. Tehát a megfelelő kérdésekkel, megfelelő időben történő kiértékelés a lezajlott eseményeket igazi gyakorlati példává, és „AHA” – élménnyé teszi.

Mit ígér egy Élményakadémia program?

Akár 1 napos, akár 2 hetes programról legyen szó, mi változatos, izgalmas programelemekkel, a csapat, vagy egyének fejlődési fókuszát figyelembe véve alkotjuk meg a tréninget.
A garantált jókedv, a mozgás és a szabadidő hasznos eltöltése mellett lehetőséged van önismeret fejlődésre, készségeid és attitűdjeid pozitív irányú változásaira, kapcsolatteremtésre, új szemlélet kialakítására! Rengeteg élménnyel gazdagodhatsz a többi résztvevő miatt is, és Te is okozhatsz meglepetéseket magadnak!
Fontos, hogy minden részt vevő aktív alakítója saját tanulási lehetőségeinek, önismereti- és készségfejlődésének. Annyi hasznot (tanulságot, pozitív változást) tudsz haza vinni, amennyi energiát (kíváncsiságot, aktivitást) bele teszel!

Az élménypedagógia ezek szerint egy pszichológiai módszer?

Nem teljesen. A pszichológia és a neveléstudomány alapjaira épül, és ezek elméleteit és gyakorlatait hasznosítja, egy komplex módszertanná alakulva. Ennek előzményei a XX. század elejére nyúlnak vissza, amikor többek között Kurt Hahn felfedezte az emberek társadalmi szinteken lévő problémáit, nevezetesen azt, hogy kora társadalmában hanyatlani látszottak bizonyos kulcsfontosságú értékek, melyek ahhoz kellettek, hogy egy jól működő társadalom jól működő tagjai legyenek. Ma sincs ez másképp, ezek az értékek válságba kerültek.
Az élménypedagógia módszere kifejezetten hatékony:
– munkaközösségi integráció eszközeként, csoportélményből fakadó hatása miatt
– egyéni és csoportos vezetési, kezdeményezési, döntéshozatali gyakorlatokban
– azoknál a fiataloknál, akiket nehéz a hagyományos (formális oktatási) módszerekkel megszólítani.